
Działanie 16 „Współpraca” w przedmiocie operacji: tworzenie krótkich łańcuchów dostaw na zasadach płatności zryczałtowanej
Nazwa: Małopolska Grupa Rolnicza
Informacja na temat realizowanej operacji: Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich PROW 2014-2020
Tytuł operacji: Współpraca związana z tworzeniem krótkich łańcuchów dostaw produktów rolnych.
Okres realizacji operacji: od 22.10.2021 do 30.12.2022
Źródła finansowania operacji: środki EFRROW 63,63% przyznanej pomocy; krajowe środki publiczne 36,37% przyznanej pomocy
Główna lokalizacja realizacji operacji (NUTS3): ul. Dębowa 73; 32-095 Narama
Krótkie podsumowanie operacji, zawierające opis celów i głównych zadań do zrealizowania oraz wskazanie oczekiwanych rezultatów:
Skrócenie łańcuchów dostaw od rolnika do konsumenta oraz zapewnienie stabilnej produkcji i dostaw, realizowane przez wspólne inwestycje, produkcję, logistykę, działania marketingowe oraz współpracę przy sprzedaży produktów w ramach grupy operacyjnej.
Całkowity budżet operacji: 325000 PLN
Główne korzyści, jakie będą wynikać z zastosowania poszczególnych lub wszystkich przewidywanych rezultatów operacji dla ich adresata:
W okresie docelowym konsorcjum planuje rozszerzyć swój asortyment o miód z maliną, ocet jabłkowy oraz ziemniaki. Miód z maliną oraz ocet jabłkowy stanowią produkty innowacyjne w ramach działalności członków grupy operacyjnej. W ramach działania, grupa wykorzystując doświadczenie lidera oraz środki z dofinansowania, zamierza umożliwić dotarcie ze swoimi produktami do szerszego grona konsumentów pozostałym członkom grupy. Przy wykorzystaniu środków pochodzących z PROW zostanie przeprowadzone dosprzętowienie oraz zakup niezbędnych środków produkcji. Zostanie również stworzony sklep internetowy oraz wspólna marka grupy operacyjnej. Działania te umożliwią zwiększenie skali produkcji oraz wprowadzenie nowych, innowacyjnych produktów, poszukiwanych obecnie na rynku przez konsumentów. Dzięki dofinansowaniu zostaną poczynione inwestycje związane ze sprzedażą przez internet oraz inwestycje w marketing grupy operacyjnej. Pozwoli to członkom konsorcjum rozpocząć dystrybucję produktów przez niewykorzystywane dotąd kanały dystrybucji, takie jak sprzedaż przez internet czy sprzedaż na jarmarkach i kiermaszach, także poza granicami województwa małopolskiego.